نخستین پیامبر اولوا العزم دارای کتاب نخستین پیامبر اولوا العزم دارای کتاب
تاریخ : دو شنبه 16 آبان 1390
نویسنده : Oda Pardeks
نخستین پیامبر اولوا العزم دارای کتاب

حضرت نوح(ع) نخستین پیامبر اولوالعزم بود که خداوند او را با کتاب و شریعت مبعوث فرمود. شریعت و کتاب او نخستین شریعت و کتابی بود که در بردارنده قوانین و احکام الهی بود. حضرت نوح(ع) دومین پدر نسل کنونی انسان است. حضرت آدم(ع) و حضرت ادریس(ع) قبل از او بودند. نسبت سایر پیامبران الهی به نوح(ع) منتهی می‌گردد. همسر وی «والیه» بود.  او حضرت نوح(ع) را مجنون معرفی کرد. نام پسران نوح(ع)؛ حام، سام، یافث و کنعان بود. کنعان در طوفان غرق شد.

                                  Image


 

داستان حضرت نوح(ع) در قرآن کریم

قرآن، داستان نوح(ع) را به تفصیل (در سوره هود آیه 25 به بعد و سوره نوح) بیان کرده است. قوم نوح بت‌پرست بودند. حضرت نوح(ع) 950سال آن ها را به خداپرستی دعوت کرد. آن ها او را خیلی ‌آزار دادند. حضرت نوح(ع) در رسالت خود، شکیبایی و استقامت بسیار ‌ورزید. مردم را به توحید دعوت ‌ کرد. با این همه، جز عدّه کمی به او ایمان نیاوردند. حضرت نوح(ع) قومش را به آمدن عذاب الهی تهدید کرد. آن ها به؛ انکار و لجاجت و عناد خود ادامه دادند. نوح(ع) نومید شد. نفرین کرد. خداوند  نفرین او را مستجاب کرد. به وی فرمود؛ ... کشتی بزرگی بساز.

 

 طوفان نوح عذابی فراگیر و گسترده

نوح(ع) اولین پیامبری است که در زمانش عذاب طوفان بر کافران و مشرکان فرود آمد. هنگام نزول عذاب، نوح(ع) همراه پیروان خود سوار کشتی شد. همه مشرکین در طوفان غرق شدند. سرانجام عذاب الهی به پایان رسید. کشتی نوح بر کوه جودی قرار گرفت.

 

 950سال، پیامبری حضرت نوح(ع)

عمر نوح(ع) طولانی بود. به طوری که در ادبیات عربی و فارسی ضرب المثل شده است. عمر او بین هزار تا دو هزار و هشتصد سال(1000،1450،1470،2300، 2500و2800سال) نقل شده است. از این مدّت، 950 سال را به رسالت و پیامبری مشغول بود.

 

 نجف، محلّ قبر حضرت نوح(ع)

قبر حضرت نوح(ع) در شهر نجف و در کنار قبر امیر المومنین علی(ع) قرار دارد. در زیارت‌نامه‌ی امام علی(ع) به این مطلب اشاره شده است.




|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید